|
![]() |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
Könyvespolcra Sziklatábor A cserkészet embert formáló hatása egy évszázad alatt különböző korszakokban és népenként más-más hangsúlyokkal ugyan, de egyértelműen föllelhető. A cserkészpedagógia sikere kétségbevonhatatlan. Nálunk, Magyarországon élesen elválasztható a két korszak: a cserkészet csodálatos kibontakozása, a dicsőséges "hőskor" (benne a gödöllői dzsembori és a kivirágzó országos cserkészélet), majd az elnyomatás és üldöztetés időszaka, a "katakombacserkészet" küzdelmes fél évszázada. Ami a legcsodálatosabb ennek a két, merőben eltérő, közel fél-fél évszázad tanulságából, az éppen az, hogy mindkét korszak nagyszerű embereket nevelt. Az egyik a külső politikai ellenszél (I. világháború, Trianon) közepette, a másik a belső üldöztetés alatt. Ez a régen várt kötet a második korszak hűségéről és hősiességéről szól. Azok története, akik a II. világháború után voltak gyerekek, fiatalok, és emlékeket őriznek az 1956-os nyári, balatoni vízitúráról, az 1957-es, 1958-as akarattyai táborozásokról, a börzsönyi számháborúkról. Az akkori 13-15 évesek nem tudták még felfogni, de sejtették, hogy mit kockáztatnak azok, akik őket ezekben a cserkészélményekben részesítették. A cserkészet most is ugyanazt a célt tartja szem előtt, mint száz évvel ezelőtt: embert formálni a Teremtő Isten szándéka és Jézus Krisztus példája szerint. (Sziklatábor, A katakombacserkészet története - Új Ember-Márton Áron Kiadó) Beer Miklós váci püspök, cserkésztiszt
|
![]() |
![]() |
|
![]() |
Új Ember:hetilap@ujember.hu
|