|
![]() |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
Látlelet az ifjúságról A Nemzeti Pedagógus Műhely és más hazai, valamint külföldi szakmai szervezetek szervezésében immár hetedik alkalommal tartott háromnapos tanácskozáson szakemberek: akadémikusok, egyetemi tanárok és vezetők, az oktatás és nevelés különböző szintjein dolgozók, pszichológusok, lelkészek, szociológusok vázolták az oktatás és nevelés időszerű kérdéseit, valamint az ifjúság helyzetét a múlt hétvégén Budapesten. A konferencia főbb megállapításai közé tartozik, hogy aggodalomra ad okot a piaci szempontoknak szinte kizárólagos érvényesítése a köz- és a felsőoktatásban. Az oktatásügy irányítói külföldről kritikátlanul átvett, reformoknak beállított átgondolatlan, kapkodó intézkedéseikkel kaotikus állapotokat idéztek elő, és ebben döntő szerepük van az oktatást szabályozó, nemrégiben született, ellentmondásokkal teli rendeleteknek. A konferencián bírálták a kétszintű érettségi ez évi elhamarkodott, szakszerűtlen bevezetését, de a koncepció egészét is. Nehezíti a helyzetet a felsőoktatást érintő, úgynevezett Bologna-folyamatnak az oktatási kormányzat szerint értelmezett kiérleletlen, elsietett elrendelése. Az említett intézkedésék jelentős része idegen a magyar oktatási és nevelési hagyományoktól, kiérezhető belőlük a nemzeti kultúra további háttérbe szorítása. A Szent Imre Gimnáziumban megtartott konferencián sokan megjegyezték, hogy a szülőknek és pedagógusoknak ezekre a már sokszor megfogalmazott problémáira a kormányzat hangzatos propagandával és látszatintézkedésekkel válaszol. A "látlelet" körvonalazását követően a szervező szakmai szervezetek a javasolt megoldások teljes skáláját a jövő évi konferencián szándékoznak megadni. B-K
|
![]() |
![]() |
|
![]() |
Új Ember:hetilap@ujember.hu
|