|
Körmendi Lajos Fresi a templomban Nagy Kálmánnak Franco Fresi olasz (pontosabban szárd, Illetve galluriai) költő átlépte a karcagi Református templom küszöbét. Ahogy ment, Nézte a ki tudja, mikor, ki tudja, kik által Faragott padokat, nézte a téglákat, amiken járt. Franco Fresi olasz (pontosabban szárd, Illetve galluriai) költő olyan templomokhoz Szokott, amelyekben az oltárképet például egy Tiziano festette, a domborműveket egy Donatello Faragta, a freskókat egy Michelangelo festette. Franco Fresi olasz (pontosabban szárd, Illetve galluriai) költő tehát ment a karcagi Református templomban, oldalt a régi, viharvert Padokat nézte, a lába alatt a megkopott téglákat, S talán már az is eszébe jutott, hogy mit keres Itt, egy ilyen szegényes helyen, hiszen ő a Gazdag Tiziano-s, Donatello-s, Michelangelo-s Templomokhoz nőtt hozzá, nem ehhez a falusi Szűkösséghez. És ekkor felpillantott. Hirtelen Beleszédült a mérhetetlen, dísztelen fehérségbe. Franco Fresi olasz (pontosabban szárd, Illetve galluriai) költő földbe gyökerezett Lábbal állt: az álmok ködébe vesztek Tiziano-s, Donatello-s, Michelangelo-s Emlékei. Életében először látott református Templomot: döbbenten nézte a puritán Dísztelenséget, ráégett retinájára a vakítóan Sugárzó fehér, és Franco Fresi olasz (pontosabban szárd, illetve galluriai) költő Megérezte, hogy nincs már semmi, de semmi, nincs Viharvert pad és kopott tégla, nincs kopár templom, Csupán a fehér végtelen mindenségében reá váró Ige.
|
||||||
Új Ember:hetilap@ujember.hu
|