|
![]() |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
A katolikus iskola nyíltan vállalja - mint iskola is! - a katolikus hitet, ember- és világképet, s az ebből fakadó erkölcsi igényességet. S ezt csak elkötelezett emberekkel lehet megvalósítani. Viszont ha egy keresztény iskola valóban az, akkor rendelkezik az oktatás-nevelés egész területén egy plusz erőforrással: s ez a katolikus hitünkből fakadó speciális, 2000 év óta jelen lévő "eszköztár": a hit, a lelkiismeret, az aszkézis, a "másokért valóság" elve, a hazaszeretetre, a nemzeti kultúra megbecsülésére való nevelés - a személyes és kollektív példa által. A keresztény emberkép realista: nem Szókratész vagy Rousseau naiv idealizmusa. Az embernek küzdenie kell, hogy önmaga hibáit legyőzve közösségi emberré, teljes emberré váljon. S itt meghatározó a hitből fakadó élet szerepe. Ezt mindenekelőtt erősíteni kell! Régóta panaszoljuk: ami legjobban hiányzik, az a hitét felnőtt módon ismerő, azért kiálló, mellette elkötelezett hívő keresztény. Ennek megalapozása kell, hogy katolikus iskoláink egyik igen fontos feladata legyen... (Részlet a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia körleveléből.)
|
![]() |
![]() |
|
![]() |
Új Ember:hetilap@ujember.hu
|