|
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|
![]() |
![]() |
Haláldemokrácia Kellermayer Miklós professzor napjaink életkérdéseiről Mindig "rázós" kérdésekről tart előadást Kellermayer Miklós pécsi egyetemi tanár, az orvostudományok doktora. Sok mindenről meghökkentően más a véleménye, mint a közélet aktuális sztárjainak. Több évig dolgozott az USA-ban, tájékozott, világlátott természettudós, hívő katolikus, és az élettapasztalatnak sincs híján, hiszen maga mögött hagyott már hatvanhat esztendőt. A neves professzor korunk néhány létfontosságú kérdéséről fogalmazta meg gondolatait. Abortusz. Mikor kezdődik az emberi élet? - A természettudomány egyértelmű bizonysága szerint a megtermékenyített petesejtben a teljes élőlény, a teljes emberi élő egyed - jóllehet sajátos formában, sajátos fázisban - teljességgel benne van. Tehát az anyai petesejt és az apai ivarsejt egybeolvadásából létrejött egyetlen sejt, a zigóta az emberi egyed életének első fázisa. Pontosan egybehangzik ezzel a tudomány által igazolt ténnyel az ószövetségi és az újszövetségi Szentírás tanítása, amely a ma élő emberiség számára legegyértelműbben II. János Pál pápa Evangelium vitae kezdetű enciklikájában van összefoglalva. A két ivarsejt egybeolvadásától, a fogantatás eseményétől kezdődik az ember személyes élete. A fogantatás eseménye nyilvánvalóan nem egy "pillanat", meghatározhatatlan időről van szó, de ettől kezdve a magzat elpusztítása - akárhány sejtből áll is, történjék bármikor, bármely okból - gyilkosság. A legfőbb bűnök egyike, mert az ember személy volta tőlünk független misztérium, amelyet mindenekelőtt és felett tisztelnünk, a személyt pedig szeretnünk kell. Ezen a tényen nem változtat az, hogy akár az "in vitro fertilizáció", a lombikbébigyártás "feleslege", vagy a "magzatvédelmi" törvény által "engedélyezett" határidőn belül a méhben fejlődő magzat, vagy a beágyazódást gátló tablettákkal a néhány oszlás utáni, csíra állapotú embrió a mészárlás "tárgya". Fontos megállapítani, hogy a tudomány égisze alatt gyártott, hirdetett és a fiataloknak tényként tanított hamis elméletek nagyban hozzájárultak a megzavarodottsághoz, az emberi élet elértéktelenedéséhez, az emberölés legváltozatosabb formáihoz, ami így együtt az emberiség egyre tornyosuló összes bajának, válságba jutottságának elsődleges oka. Különösen igaz ez Magyarországon, ahol a hamis fajelmélet meghatározó szerepet játszik az "abortuszkultúra" virulásában, a tragikus mértékű (fél évszázad alatt több mint hatmilliós) magzatgyilkolásban. Az evolúciós fajelmélet, miszerint a magzat egyedfejlődése során megismétli a törzsfejlődés fő lépéseit, azt sugallja, mintha a néhány napos, néhány hetes magzat még nem lenne ember, nyilvánvalóan hamis. Hamis és felettébb ártó az az elmélet is, miszerint az ember egyedi, személy volta a beágyazódástól, a negyedik, hatodik oszlástól (a 16-64 sejt fázistól) kezdődne. Ártó ez, mert szabad utat kínál a beágyazódást gátló tabletta szedésének, a manipulálásoknak, a humánembrióval történő kísérleteknek és az ember klónozásának is. Sterilizálás. Miért baj az, ha egy nagykorú fiatal nem akar gyereket? - A műtéti sterilizálás - akár a férfi ondóvezetékének, akár a nő petevezetékének lekötése által történik - nem gyógyító beavatkozás, hanem csonkítás, vagyis emberellenes tett, bűn. A csonkítás öszszes változata az emberi élet tiszteletének lazulását, eltűnését jelzi, jelenti. A nemzőképes korúak sterilizálásának hatása a népesedésre nyilvánvalóan attól függ, hogy mennyire válik "népszerűvé", milyen mértékű a beavatkozáson átesettek aránya. Egy bizonyos: erkölcsi válság, a szexuális élet még fokozottabb felszabadításának vágya áll a kezdeményezés mögött. A sterilizálás tizennyolc éves kortól törvénybe iktatott engedélyezése nem a szabadság, a demokrácia próbája, hanem súlyos társadalmi válság, a tudatos gyermekellenesség, a halálcivilizáció tünete. Eutanázia. Miért ne legyen "joga" valakinek az "emberhez méltó" halálra? - Gyakran pusztán azért használunk idegen szavakat, hogy elfedjük a lényeget. Tipikus példa erre az eutanázia. Az ember életének kioltása, történjék bármikor, gyilkosság. A gyilkosságnak nincs kegyes, jó szándékú változata, és nincs aktív meg passzív formája. A gyilkosság minden változata egyformán halálos bűn. Bajba jutott embertársunk számára a segítségnyújtás elmulasztása: cserbenhagyás - vagyis bűn. Különösen akkor, ha segítségnyújtásunk által meg lehetett volna menteni az életét. A gyógyíthatatlan betegeknek fizikai fájdalmaik enyhítésére, gondoskodásunkra és megkülönböztetés nélküli korlátlan szeretetünkre van szükségük! Az ilyen embertársi viszonyulásban a "passzív eutanázia" fogalma is értelmezhetetlen. A szeretetlenség viszont Krisztus parancsának, a főparancsnak a megszegése. Válság. Van-e gazdasági válság, van-e morális válság Magyarországon? Melyik a súlyosabb? - Magyarországon nem válság van, hanem nyíltan vagy burkoltan politikai programmá, politikai céllá emelt életellenesség és gyermekellenesség tombol. A becsapott, félrevezetett emberek, a "tévérabszolgák" saját életük és gyermekeik ellen szavaztak. "Nem tudják, mit cselekszenek!"A mai magyar társadalom életformája nem más, mint haláldemokrácia. Tudomány. Hol vannak a megismerhetőség határai, s mi van azokon túl? - A tudomány fogalma tisztázásra szorul. Helyes, ha a feltárt igazságok összességét értjük rajta. Helyes, ha a létező anyagi világ, a mozgásban lévő anyag mérésekkel, kísérletekkel történő megismerése és a vonatkozó törvényszerűségek leírása során összegyűlt igazságok teljessége jelenti számunkra a tudományt. Ennek, ahogy a létező anyagi világnak is: határa van. Maga a tudomány határozza meg saját határait, amikor bizonyítja, hogy valami, ami egy folytonos lét kezdete egyszer - de csak egyszer - létrejött. Bizonyítja, hogy az egyszeri létrejött nem modellezhető, kísérletileg nem megismételhető, méréseket, mennyiségi meghatározásokat itt nem lehet végezni. Vagyis maga a tudomány bizonyítja, hogy itt a tudomány eszközeivel soha meg nem ismerhető tartomány kezdődik. A három ilyen, soha meg nem ismerhetőségi határ: 1. az anyagi világmindenség keletkezése. 2. az első élő sejt - Darwin elnevezésében a "progenitor" - létrejötte, amelyből az egész élővilág kibontakozott. 3. minden egyes ember fogantatása. Ezeken felül még egy negyedik meg nem ismerhetőségi határ, a misztériumvilággal való találkozási pont is létezik. Amikor a tudomány világában azt észleljük, hogy a világmindenséget átfogó törvényi rend, az öszszes szabályozás tökéletes, ésszerű és célszerű, fel kell tenni a kérdést: "Honnan ered a törvényi rend e három alaptulajdonsága?" Nem tudjuk. Soha nem tudhatjuk meg! A hívő ember persze azt válaszolja: Istentől! A mindenható Atyától, a menny és föld, minden látható és láthatatlan teremtőjétől. Hit. Összeegyeztethető-e, hogyan fér meg valakiben a tudomány és a hit? - Nem azt mondom, hogy a tudomány és az istenhit nem összeegyeztethető - hanem azt, hogy elválaszthatatlan! A kapcsolódás az emberben van, minden emberben. Lényegileg is, tudatilag is és hitbélileg is. Nemzet. Mennyire vagyunk szuverén, gondolkodó és hívő nemzet? - Az egész emberiség ötszáz éve, a kopernikuszi fordulat óta válságos helyzetbe került. Szétszakadt és egyre távolodott a tudomány és az istenhit az oktatásban - és a vallási gyakorlatban is. Sőt, az állam és az egyház kötelező szétválasztottságának hamis pecsétje alatt a szétszakítottság intézményesült is. A tudomány nélküli, csak érzelmi alapú Istenhez fordulás egyre darabolódó egyházakat, felekezeteket eredményezett. A köztük szinte kötelező módon gerjedő gyűlölködés ugyanakkor háborúkat, vallásháborúkat szült. Az istenhit nélküli tudomány viszont a pénz, az életellenesség, a halálcivilizáció eszköze, kiszolgálója lett. Ezért igaz, hogy az emberiségnek nincs más útja, nincs más alternatívája: meg kell térni! Újra kell egyesíteni a tudást és a hitet, a tudományt és a Szentháromság egy Istenben élést. A helyzet ma Magyarországon a legsúlyosabb. Itt kell leghamarabb, legigazabbul megtérni. Szent Pál figyelmeztetése igaz: "Ahol a legnagyobb a baj, ott árad ki a kegyelem." Így legyen! Wessely
|
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Új Ember:hetilap@ujember.hu
|