|
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|
![]() |
![]() |
A civil szervezetek és az almaevők Hogyan lehet a médiában népszerűsíteni egy almaevő fesztivált? - tette fel a költői kérdést az egyik keresztény diákszervezet képviselője a november végi Civil Intelligencia - Keresztény Nonprofit Partnerség címmel rendezett konferencia egyik óráján a meghívott kommunikációs szakembereknek Hogyan jelenjenek meg a civil szervezetek a médiában, s hogyan ne? - fordították át a beszélgetést a szakértők Szikora József (Magyar Katolikus Rádió, MAKÚSZ), Szentesi Zöldi László (Magyar Nemzet, PRÚSZ) és Kiss Ulrich (Szent Ignác Jezsuita Szakkollégium, JTMR Faludi Ferenc Akadémia) válaszaikban. Kisebb-nagyobb közösségekbe kerülünk-tartozunk: család, nemzet, egyház. Beleszületünk vagy önkéntesen választjuk; kialakul bennünk a "mi-tudat", esetenként olyan mélyen, hogy már életünket is képesek vagyunk a közösségért áldozni. Életre szóló tapasztalatokat szerzünk, s megtanuljuk a közösségépítést - valaki elnökként érzi jól magát, valaki akkor, ha tehet valamit - belső igény, pezsgő érdeklődés nélkül kifogy az összetartó erő. Egyesületek, alapítványok szerveződnek - alapszabállyal, kuratóriummal, pályázati célokkal -, de vajon mi, hívők valóban Isten dicsőségére teszszük-e, amit teszünk? Az Egyesült Államokban megvizsgálták - évtizedekre visszamenően -, hogy a vidéki sajtóban mely cikkekből lehetett következtetni a jövőre. A Megatrends című könyv szerint a civil szervezetek jeleztek előre a legjobban. Senkit nem érdekel ugyanis egy egyesület alapításának huszonötödik évfordulója, az sem célravezető talán, hogy híres előadót hívnak egy rendezvényre - a sajtó ugyanis a híres emberről fog írni, nem a szervezőkről -, inkább azokat a témákat, irányokat kell megragadni, amelyekre a társadalomnak, az embereknek igényük van. Fontos a civil szervezetek nyitottsága a problémákra, az utca népére. Ismerni kell a köztudatban jelen lévő képzeteket. A Civil Intelligencia konferencián felmerült az a kérdés is, hogy az egyházi média feladata-e, hogy ellensúlyt képezzen a világi tömegmédia ellenében. Azt gondolnánk, hogy a keresztény orgánumokban a keresztény szervezetek hírei, tevékenységei könnyen megmutatkozhatnak, ám a média szakmai szabályait - hírérték, műfaji kötöttségek, színvonal, az adott médium profilja, nyelvezet, érdekesség - figyelembe kell venniük a szervezeteknek is. Az a zseniális ötlet lesz-e a megoldás az almaevés beharangozására, hogy Ádám-Éva híres első almaevésének jubileumaként hirdetik? Kell-e egyáltalán hirdetni? Vagy talán elég, ha minden tag elhívja egy barátját. (A Civil Intelligencia programról a www.kife.hu honlap tájékoztat.) Plichta Adrien
|
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
Új Ember:hetilap@ujember.hu
|