Uj Ember

2006.07.23
LXII. évf. 30. (3023.)

Ingyenes
műsorújság-melléklettel

Főoldal
Címlap
Veletek keresztény - értetek püspök
Új püspökkari titkár
Elkerülhető lett volna...
Vatikáni reakciók a közel-keleti helyzetre
Világtalálkozó a jövőért
Családok tanúságtétele Valenciában
Szemet szemért, fogat fogért
Lelkiség
Az irgalmas szeretet követe
Szentírás-magyarázat
Szent bűnbakok...
Homíliavázlat
A tér teológiája
Liturgia
A hét szentjei
A hét liturgiája
(B év)
Katolikus szemmel
Tandíj a diplomáért
Sokak számára megfizethetetlen - itt és most elfogadhatatlan
Mi várható a Magyar Rádióban?
Az új elnök megválasztása után
A harangozás joga
Ki fizet majd vizitdíjat?
Egy lépés előre - kettő össze-vissza
Szabad jelzés a kormánytól
Élő egyház
Egyházügyi titkárságvezető kinevezése
Emberek halászává...
Pap- és diakónusszentelés Munkácson
A magyar családokért - Csíkszeredától Győrig
Ünnepelt Kárpátalja
Az István, a király című rockoperát bemutatták Beregszászon
"Megszállták" a várost
Misszió az egri bazilika előtt
Bencés nap Kaposszentjakabon
Élő egyház
A moszkvai vallási csúcs zárónyilatkozata
Fórum
Magasan a benzinár - mélyponton a bizalom
A történész mártíriuma
Múltidéző
Az útonlévők védőszentje
Alfalusiak István papja
Álmodik a múlt
Az Olvasó írja
Medjugorjei történet
Fórum
A titokzatos G. B. L. és a pesti ferencesek
Batthyány Lajos elfeledett első nyughelye
Nemzeti ereklyék a budai Várban
Szent Kinga Keszthelyen
Fórum
Pajzs és védőbástya voltunk...
Bábel Balázs érsek Nándorfehérvárról és az összefogásról
Vallási ismertterjesztő játékunk
Fődíjak nyertesei az 1. kategóriában (1-4. osztály):
Ifjúság
Témánk: a nyári diákmunka
Szólj hozzá!
Véget nem érő éneklés
Hit, öröm, együttlét Taizében
Ulm
Hangulatjelentés
Rejtvény
Kultúra
Fanfárok, órazenék
Hetvenöt éves a Szegedi Szabadtéri Játékok
Az igazi Mozart?
Brigitte Hamann új életrajzi könyvéről
Akácok - kakukkszónál
Mozgás a mozdulatlanságban
Az ikonfestés misztériumáról
Paletta
Fórum
Amiért a harang szól...
Nándorfehérvár diadalának emlékezete külföldön
Mozaik
A stációképek kálváriája
Madarak a Hortobágyon

 

Magasan a benzinár - mélyponton a bizalom

Lapzártakor tallózok a napi hírek között. "Magyarország nem egyszerűen aggodalomra okot adó helyzetben van, hanem felkerült a válságos helyzetűek listájára" - szögezi le a Financial Times cikkírója a lap július 17-i számában. Ugyanezen a napon a Gazdaságkutató Zrt. (GKI) közli az EU támogatásával készített felmérésének eredményét, amely szerint az elmúlt hónap során a fogyasztói bizalmi index olyan nagyot zuhant, mint még soha. Ez érthető: a lakosság már nem is álmodhat megtakarításokról, a napi gondok kerülnek előtérbe - mennyibe kerül majd a holnapi kenyér... És a többi létszükséglet...

Nem folytatom, belém fojtja a szót a kora délelőtti Sólyom-sokk: az államfő aláírásával törvényerőre emelkedett a megszorító csomag. Mélyponton vagyunk? Bizonyos értelemben igen - évek óta... Más szempontból: még nem tudjuk, meddig tart a zuhanás. Azért vannak, akik sejtik: például a piaci versenyben hátrányba kerülő, a benzináraknak kiszolgáltatott fuvarozó vállalkozók. Elemzők 350 forintos árat jósolnak őszre (a 95-ös benzinre számítva), ami az év elejétől nézve 90 forintos áremelkedést jelent. Tiltakoznak is a fuvarozók, a kormány pedig hallgat, nem tárgyal, inkább nyaral - van, aki hajókázni indul.

Az egekbe szökő üzemanyagárakat látva három KDNP-s és két fideszes képviselő törvénymódosítási javaslatot nyújtott be, melyben a jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló törvény kiegészítését javasolják. A javaslat lényege: ha két egymást követő hétfőn a benzin átlagára meghaladja a literenkénti 265 forintot, akkor az a fölötti összegre eső jövedéki adónak a törvényben meghatározott mértéke 20%-kal csökkenjen. Gázolaj esetében 239 Ft/l-es limitárat javasolnak.

Soltész Miklós KDNP-s képviselő a múlt héten sajtótájékoztatón hangsúlyozta: a javaslat célja, hogy a fogyasztói árban lévő adótartalom ne vonjon el túl sok pénzt a gazdaságtól, az állampolgároktól. Viszont nem célja a költségvetés megrövidítése: annak tervezésekor ugyanis nem számolt az állam ilyen magas üzemanyagárakkal, ezért a befolyó többletpénz nem hiányozhat a költségvetésből. A szóban forgó összeg nagyjából 300 millió forint havonta, ami a költségvetésnek nem sok, az állampolgároknak viszont igen.

Nógrádi László (KDNP) az elhangzottakat kiegészítve rámutatott, hogy az ország milliárdokat veszít a tankolóturizmuson, ráadásul a versenyképtelenné váló magyar fuvarozó vállalkozásokkal több tízezer ember megélhetése is veszélybe kerül.

Szállítani pedig kell - a holnapi kenyeret is. Ami ki tudja, mennyibe kerül majd...

-kl-

 

Aktuális Archívum Kapcsolatok Magunkról Impressum

Új Ember:hetilap@ujember.hu
Webmester: webmaster@storage.hu