|
![]() |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
Hiteles és hatékony pasztorációért Tanácskoztak a világi teológushallgatók Gyermek- és ifjúságpasztoráció címmel október 25. és 27. között rendezték meg a világi teológus, hittanár, és hitoktató szakos hallgatók harmadik országos találkozóját Zsámbékon, az Apor Vilmos Tanítóképző Főiskolán. Bíró László püspök a rendezvény nyitó előadásában hangsúlyozta, hogy a pasztoráció során tudatosítani kell a fiatalokban, hogy dönteniük kell életvezetésük irányáról. Sodródhatnak az árral, mint az elpusztult hal, vagy úszhatnak fölfelé, a forrás irányába. "Szembefordulásuk" azonban nem lehet valamiféle elkülönülés, a pisztráng is, bár fölfelé úszik, teljesen a vízből, a vízben él. Az eredethez közelítő igényességnek tehát párosulnia kell az emberismeret teljességével. Hiteles lelkipásztorok tudják csak átadni ezt az eszményt, olyanok, akik tudják, hogy a pasztoráció az egyház szentségi valóságának szolgálatával az Istenre szomjazó embert igyekszik közel hozni az emberre szomjazó Istenhez. A háromnapos találkozó kiscsoportos fórumain az érdeklődők a gyermek- és ifjúsági pasztoráció különféle területeivel ismerkedhettek meg. Formanek Tamás gyógypedagógus a fogyatékos gyerekek pasztorációjával kapcsolatban elmondta: a hitoktató feladata feltárni azokat a kérdéseket, amelyeket a gyerek sok esetben meg sem tud fogalmazni, és azokra az evangélium Örömhírével válaszolni. Ehhez intuitív érzék, türelem és krisztusi szeretet szükséges. A találkozón bemutatkozott a Keresztény Ifjúmunkás Mozgalom (JOC) is. A mozgalmat Joseph Cardijn (1882- 1967) belga bíboros alapította. Egyik célkitűzése: a fiatalok megszólítása fiatalok által. A JOC tagjai szolgálatuknak tekintik, hogy az egyház figyelmét felhívják a munka világában élőkre, hiszen az általuk megszólított csoport jelentős része ebben a közegben él. Az egyetemi és főiskolai hallgatók fórumán Varga Péter, a Zászlónk című katolikus diáklap főszerkesztője a média pasztorációban betöltött szerepéről, egy diákújság létrehozásának céljáról, feltételeiről, a diákok lelkesedése és kitartása fokozásának lehetőségeiről beszélt. Kitért a szerkesztés szempontjaira, a lap előállításának technikai kérdéseire. A tizenkét éve újraindult Zászlónk szerkesztése, megjelentetése terén szerzett tapasztalatai alapján azokról a "trükkökről" is tájékoztatta az érdeklődőket, amelyekkel a fiatalokat rá lehet venni az írásra, az alkotó közreműködésre. K. L.
|
![]() |
![]() |
|
![]() |
Új Ember:hetilap@ujember.hu
|