Teher a magzat?

 

Kormos Miklós káplán neve a dávodi "ügy" kapcsán vált országosan ismertté. A lelkipásztor az élet védelmében tette, ami kötelessége volt, amit lelkiismereti parancsa diktált - jellemző a jelen viszonyainkra, hogy ma polgári és büntető per folyik ellene. A halál civilizációjában ez a sorsa annak, aki az élet védelmére kel. Kormos Miklós továbbra is azt vallja:

Az Evangelium vitae pontos útmutatást ad arra, miként kell cselekednünk az élet védelmében: nem szabad félnünk, akkor sem, ha egyesek ellenünk fordulnak ezért, mert egyértelmű küldetésünk az élet evangéliumának, az élet ötrömhírének hangoztatása. Nem oly módon kell a fiatalokat fölkészíteni a szerelmi és a szexuális életre, hogy az áldott állapot elleni védekezésre tanítják meg őket, sokkal inkább a felelősségteljes családi életre kell alkalmassá tenni az ifjúságot.

Visszaállítani a teremtő által adott életrendet
Visszaállítani a teremtő által adott életrendet

A mai fiatalokban erősen él, olykor már-már természetes magatartásmód az élet visszautasítása. Ezért az egyházközségeknek létre kellene hozniuk a helyi életvédő bizottságokat, amelyek felvilágosítással, a természetes családtervezés propagálásával, megfelelő szakemberek támogatásával segítenének visszaállítani a Teremtő adta életrendet.

Az abortuszon átesettek lelkiállapotából következik, s a dávodi eset is nyilvánvalóvá tette, miért reagált élénken az ország lelkiismerete az eseményre: ha ugyanis az abortusz bűn, akkor nagyon sokan bűnösök, s ezért inkább az abortusz pártolása mellé álltak, hogy lelkiismeretüket megnyugtassák. Gyakorta tapasztalható, hogy abortuszon átesett nők életében a magzatelhajtás az egyik legnehezebben feldolgozható esemény. A lelkipásztornak és pszichológusnak közösen kellene ezen asszonyok és leányok segítségére sietniük. A nők lelki gyógyulásának lehetősége éppen az elkövetett tett belátásával kellene, hogy kezdődjék. A lelki adoptációt minden egyházközségben meg lehetne hirdetni. Ez kilenc hónapon keresztül folytatott imádságot jelent egy megfogant, de veszélyeztetett életért. Egyre inkább terjed az a fölfogás, hogy a magzat teher, amely ellen védekezni kell.

A meg nem született magyarokra emlékeztet a babakocsi a benne lévő sírhalommal a minoriták egri templomában
A meg nem született magyarokra emlékeztet
a babakocsi a benne lévő sírhalommal
a minoriták egri templomában

A jog tudat alatt azt erősíti meg, hogy az élet nem a fogantatással kezdődik. S a lelkiismeretet könnyű elaltatni. Ha azt a felfogást követi valaki, hogy életével nem Istennek tartozik felelősséggel, hanem a szabadság, a szabadosság az egyetlen mércéje, akkor ez veszélyesen öntörvényű, életellenes gondolkodás. Ma is több olyan mozgalommal találkozhatunk -- a New Age, a szabadkőművesség --, amelyeknek nem áll érdekükben az emberi élet tisztelete, s mindent megtesznek a szabadság nevében ez ellen.

A média, amely sokszor gátlástalan eszközöket használ, féligazságokat hirdet, egyesített támadást indított a dávodi ügyben a bajai bíróság ítélete ellen, amelynek lényege az volt: ha a magzati élet joga - mi azt mondjuk, teremtés adta joga -- erősebb a nő önrendelkezési jogánál, akkor ezt el kell taposni. Mégpedig oly módon, hogy ezt az emberek érdekeként tüntessék föl.

Mennyire elgondolkodtató, hogy találunk tamagocsi temetőt, kisállattemetőt, de magzati temetőt egyet sem. Számukra hol van kegyeleti hely, rájuk hol lehet megemlékezni? Abasáron és Máriabesnyőn tudok emlékhelyről, de minden temetőben fontosnak tartanám fölállítani a meg nem született gyermekek sírhelyét.

 

Cikk [ 1 | 2 | 3 | 4 ]
Oldal [ 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 ]
[ Tartalomjegyzék ]

[ Aktuális | Archívum | Impresszum | Olvasói levelek | Újságunkról ]